Úplne nová Specialissima prešla kompletným redizajnom , vďaka čomu sa z nej stáva univerzálny pretekársky bicykel - All-Rounder.
Specialissima stojí v hierarchii Bianchi na samom vrchole, či už vďaka svojej histórii, alebo použitím tých najlepších technológií, ktoré Bianchi ponúka. Doteraz niesla titul vrchárskeho bicykla, kde bolo hlavným cieľom dosiahnuť čo najlepší pomer hmotnosti a tuhosti. Nová Specialissima si naďalej zachováva nízku hmotnosť a klasický vzhľad aj napriek použitiu aerodynamických prvkov na ráme či kotúčovým brzdám. Tiež sa z kategórie vrchárskych plnokrvníkov presúva do čím ďalej populárnejšej kategórie “všestranných pretekárskych bicyklov”.
Hlavné charakteristiky novej Specialissimy:
Aerodynamika - Specialissima prevzala niekoľko aero prvkov z modelu Oltre, ako napríklad: integrovanie vidlice do spodnej časti hlavovej trubky, integrovanie sedlovej objímky, agresívnejšie aero profilovanie hlavovej trubky a v neposlednom rade profilácia trubiek rámu.
Integrácia ACR - Specialissima nasleduje Oltre v integrácií brzdových hadíc a elektrického radenia dovnútra riadidiel - rámu pomocou systému ACR od FSA. Na vás je už len vybrať si medzi “klasickými” riadidlami a predstavcom alebo integrovaným kokpitom Vision Metron. Mechanické radenie je naďalej vedené “klasicky” pre zabezpečenie jeho bezchybného chodu, ktorý by sa ostrým zalomením výrazne zhoršil.
Pomer hmotnosti a tuhosti - hlavná charakteristika Specialissimy, vďaka ktorej je stúpanie do tých najstrmších vysokohorských sediel či šprintovanie do cieľa najefektívnejšie ako je len možné. Hmotnosť rámu pri kotúčových brzdách a použití technológie Countervail® ultralight formula sa zastavila na 830g (v špeciálnej čiernej farbe dokonca len 750g)
Pohodlie a stabilita - 28mm široké plášte a technológia Countervail® ultralight formula zabezpečujú tlmenie až 80 % vibrácií, ktoré by muselo spracovať vaše telo, a tým míňať tak vzácnu energiu. Taktiež napomáhajú k stabilite bicykla vo vysokých rýchlostiach v zjazdoch. Pretože nestačí byť prvý na vrchole stúpania ak po ňom nasleduje náročné klesanie! A práve v zjazde oceníte Specialissimu na kotúčových brzdách, ktoré vám ponúknu neporovnateľnú moduláciu bŕzd a brzdný výkon za každého počasia.
Dizajn - 3 nové minimalistické farebné prevedenia, nový dizajn nápisov a v neposlednom rade návrat klasickej orlice na hlavovej trubke
Rám | Specialissima Disc carbon w/Bianchi CV, 1.5 - 1.5 headset, 27,2mm seatpost, mechanical/electronic shifting compatible, PressFit 86,5x41mm BB, internal cable routing for disc brakes, flat mount calip |
Vidlica | Bianchi Full Carbon w/Bianchi CV, 1.5 integrated head, internal cable routing for disc brake, flat mount caliper, thru axle 12x100mm |
Brzdy | Shimano BR-R8070 Hydraulic disc brake, flat mount calipers |
Predstavec | FSA NS ACR, ST-OS-160, 3D Forged/CNC AL6061, 31.8mm, rise -6°, Di2 compatible, Ext: 90mm-47/50cm, 100mm-53cm, 110mm-55/57cm, 120mm-59cm, 130mm-61cm |
Riadidlá | Fsa K-Force, UD Weave Carbon, diam. 31.8mm, drop 125mm, reach 80mm, 4o Outward Bend, Size: 400mm-47/50cm, 420mm-53/57cm, 440mm-59/61cm |
Sedadlo | Fi'zi:k Argo Vento R1, nylon carbon reinforced shell w/WingFlex, carbon braided 7x10 rail, 260x140mm |
Sedlovka | Fsa K-Force Light SB25, UD Carbon Monocoque, clamp type 2-Bolt Head MTC , Setback 25 mm, Length 350mm, 27.2mm, Di2 Battery compatible |
Prešmykač | Shimano Ultegra Di2 FD-R8050 |
Prehadzovačka | Shimano Ultegra Di2 RD-R8050 SS 11sp, top normal Shadow Design, direct attachment, Max 30T |
Radenie | Shimano Ultegra Di2 ST-R8070 2x11sp |
Kotúč | Shimano SM-RT800 Center Lock, diam. 160mm |
Hl. zloženie | Fsa NO.55R 1.5 /ACR/Bianchi, lower 1.5 - upper 1.5 , 36°- 45° ACB bearings, w/Carbon custom top cap specific for Disc ACR stem/handlebar, for 52mm/52mm OD head tube, w/TH-894/CR-1 compressor |
Kľuky | Shimano Ultegra FC-R8000 50x34T, Hollowtech II, Crank Length: 170mm-47/53cm, 172.5mm-55/59cm, 175mm-61cm |
Reťaz | Shimano Ultegra CN-HG701-11 |
Kazeta | Shimano Ultegra CS-R8000, 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30T |
Brzdové páky | Included w/shifters |
Kolesá | Fulcrum Racing 418 disc brake, R400 aluminium asymetric rims 622x17c, tubeless ready, 34mm profile thru axle front 12x100mm - rear 12x142mm, Center Lock AFS |
Plášte | Vittoria Corsa G2.0 graphene 700x25 |
Stredové zloženie | Shimano SM-BB72-41B PressFit |